Kırk yıl önce, Tombstone Meyhanesi'nin (hemen yanında bir mezar olduğu için ismi böyle konulan bir bar) sahibi Ron Simek, pizzasının donmuş şeklini müşterilerine sunmaya karar verdi. Fikir tuttu ve çok geçmeden TombStone (mezartaşı anlamına gelmektedir) Pizza marketinizin dondurucusundaki yerini aldı. Kraft Foods markayı 1986'da satın aldı, akıllıca bir reklam stratejisi izledive ürünü milyonlara yaydı. Bu büyük bir Amerikan başarı hikayesiydi: herkesin isteyeceği bir ürün icat et, onu kitlelere tanıt ve çok para kazan.
Bu strateji sadece pizza için geçerli değildir. Aspirin de dahil olmak üzereevinizde yer alan her şey için işe yarayabilir.
Düşünün, aspirini pazarlayan ilk insan olmak ne eğlenceli bir iş olmalı, öyledeğil mi? Elinizdeki ürüne dünyadaki neredeyse bütün insanların ihtiyacı var ve onu istiyor. Bu ürün pahalı değil, denemesi kolay ve etkisini hemen gösteriyor.
Bunun için söylenebilecek tek kelime; 'büyük vurgun' olmalı.
Bugün, bir eczaneye şöyle kısa bir ziyaret yaptığınızda şunlarla karşılaşırsınız : Advil, Aleve, Alka-Seltzer Sabah Keyfi, Anacin, Ascriptin, Aspergum, Bayer, Çocuklar için Bayer, Perhizciler için Bayer, Kadınlar için Bayer, BC, Bufferin, Çöpe, Ecotrin, Excedrin Ekstra Güç, Goody's, Motrin, Nuprin, St. Joseph, Tylenol ve tabii ki Vanquish. Bu markalarında hepsinin yüzden fazla çeşidi, farklı boyları ve geniş kapsamları var.
Şimdi düşünün, bir aspirin pazarlamacısı olmak hala kolay mı?
Eğer yeni bir tip ağrı kesici geliştirdiyseniz, ve biraz önce yaptığım listedekilerden sadece birazcık daha iyiyse, ne yapardınız?
Cevap, tabi eğer paranız varsa ve ürününüze inanıyorsanız, 'Elinizdeki her şeyitelevizyon reklamına ve yazılı basına ayırın' olacaktır.
Bununla birlikte, birkaç problemle yüz yüze kalacaksınız. İlk olarak ağrı kesici almak isteyen insanlara ihtiyacınız var. Devasa bir pazarda, bu herkes olamaz.
Ağrı kesici almak isteyen insanları bulduğunuzda, bu kez yeni bir ağrı kesici almak isteyen insanlara ihtiyacınız olacaktır. Sonuçta, bir çok insan birlikte büyüdüğü eski ürününü tercih edecektir. Eğer bir kişi uygun, güvenilir ve etkilibir ağrı kesici bulmuşsa, muhtemelen yeni bir ağrı kesici bulmak için zamanını boşa harcamayacaktır.
Son olarak, sizi yeni ağrı kesicinizden bahsederken dinlemeye istekli insanlaraihtiyacınız vardır. Halkın büyük bir kısmı hala çok meşguldür ve sizi görmezdengelecek, reklama ne kadar para harcadığınızı umursamayacaktır.
Evet... "Herkes"ten oluşan bir kitleden yola çıktınız ve şimdi çok spesifik bir kitleyle karşı karşıyasınız. Zor olan sadece bu kitleyi bulabilmek değil! Ayrıca bu insanlar çok da müşkülpesentler.
Dondurulmuş pizza sektöründe ilk olmak iyi bir fikirdi. Ağrı kesicilerde ilk olmak daha iyi bir fikirdi. Çok yazık, her ikisi de kapıldı.
Bu strateji sadece pizza için geçerli değildir. Aspirin de dahil olmak üzereevinizde yer alan her şey için işe yarayabilir.
Düşünün, aspirini pazarlayan ilk insan olmak ne eğlenceli bir iş olmalı, öyledeğil mi? Elinizdeki ürüne dünyadaki neredeyse bütün insanların ihtiyacı var ve onu istiyor. Bu ürün pahalı değil, denemesi kolay ve etkisini hemen gösteriyor.
Bunun için söylenebilecek tek kelime; 'büyük vurgun' olmalı.
Bugün, bir eczaneye şöyle kısa bir ziyaret yaptığınızda şunlarla karşılaşırsınız : Advil, Aleve, Alka-Seltzer Sabah Keyfi, Anacin, Ascriptin, Aspergum, Bayer, Çocuklar için Bayer, Perhizciler için Bayer, Kadınlar için Bayer, BC, Bufferin, Çöpe, Ecotrin, Excedrin Ekstra Güç, Goody's, Motrin, Nuprin, St. Joseph, Tylenol ve tabii ki Vanquish. Bu markalarında hepsinin yüzden fazla çeşidi, farklı boyları ve geniş kapsamları var.
Şimdi düşünün, bir aspirin pazarlamacısı olmak hala kolay mı?
Eğer yeni bir tip ağrı kesici geliştirdiyseniz, ve biraz önce yaptığım listedekilerden sadece birazcık daha iyiyse, ne yapardınız?
Cevap, tabi eğer paranız varsa ve ürününüze inanıyorsanız, 'Elinizdeki her şeyitelevizyon reklamına ve yazılı basına ayırın' olacaktır.
Bununla birlikte, birkaç problemle yüz yüze kalacaksınız. İlk olarak ağrı kesici almak isteyen insanlara ihtiyacınız var. Devasa bir pazarda, bu herkes olamaz.
Ağrı kesici almak isteyen insanları bulduğunuzda, bu kez yeni bir ağrı kesici almak isteyen insanlara ihtiyacınız olacaktır. Sonuçta, bir çok insan birlikte büyüdüğü eski ürününü tercih edecektir. Eğer bir kişi uygun, güvenilir ve etkilibir ağrı kesici bulmuşsa, muhtemelen yeni bir ağrı kesici bulmak için zamanını boşa harcamayacaktır.
Son olarak, sizi yeni ağrı kesicinizden bahsederken dinlemeye istekli insanlaraihtiyacınız vardır. Halkın büyük bir kısmı hala çok meşguldür ve sizi görmezdengelecek, reklama ne kadar para harcadığınızı umursamayacaktır.
Evet... "Herkes"ten oluşan bir kitleden yola çıktınız ve şimdi çok spesifik bir kitleyle karşı karşıyasınız. Zor olan sadece bu kitleyi bulabilmek değil! Ayrıca bu insanlar çok da müşkülpesentler.
Dondurulmuş pizza sektöründe ilk olmak iyi bir fikirdi. Ağrı kesicilerde ilk olmak daha iyi bir fikirdi. Çok yazık, her ikisi de kapıldı.
Yorumlar
Yorum Gönder